23.8.11

hej göteborg


Nu är jag i Göteborg för två månaders arbete på Chalmers. Jag lämnade alla tomaterna, honungen och Marco hemma på kullarna och möttes här av sol, en Lena på cykel och alldeles lagom värme. Senaste tiden har det ju varit så overkligt hett i Italien så det var nästan skönt att få resa norrut.
Plötsligt var det asfalt under fötterna istället för gräs. Och ett landskap av byggnader istället för berg. Konstigt. Men solen, kaffet på en trottoarkant, purpurbönorna och löksoppan hemma hos Lena och John gjorde att jag kände mig ganska mycket som hemma. Att jag får bo i världens finaste lägenhet hjälper ju till också.

Morgonutsikt från Joannas gamla lägenhet där jag har turen att få bo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sono molto contenta che il cambio sia stato per te favorevole; bella la citta' di notte e anche di giorno ciao ADRIANA

Anonym sa...

En Falkis och en Boman avslöjade att du kommer till chalmers. Ser framemot att få träffa dig igen! Kram från Sanita